There was an error in this gadget

Sunday, April 25, 2010

When: Couple and Married..

Gelpren: bang, andaikata saya menjadi bintang…
Boipren: abang kan jadi Ultramannya

Gelpren:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Boipren:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Gelpren: oh gitu… .kalau saya jadi bunga
Boipren:Abang jadi tukang kebunnya

Gelpren:Kenapa bukan kumbang
Boipren:Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Gelpren:Wah! hebatnya abg nie… begitu pandai berkata-kata


Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar… tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah… .bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!


Gelpren:Aduh!!!! sakiknya abe, (awek tu rupanya minah kelate)
Boipren: cilako! punyo tunggul kayu… .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)… sayang takde apa2 ke?

Gelpren:Takde sikit je bang… cuma luka sikit jer dahi nie
Boipren:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.


Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua… selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga… 2 tahun kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,


Isteri:Bang, ingat lagi tak tempat nie?
Suami:Masakan abg boleh lupa

Isteri:Kalau saya jadi bintang
Suami:Abang jadi beginilah

Isteri:Kenapa bukan Ultraman…
Suami:Kat Malaysia mana ada Ultraman… kat Jepun adalah… .apa lah awak nie

Isteri: kalau saya jadi bunga
Suami: Abang jadi beginilah

Isteri:Apa abg nie… cakaplah betul2
Suami:Apo kono eh dongan ekau nie… dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu… .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo-apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu… .yang mengado2 nak jadi bintang tu buek apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu… .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi…
Suami: Takdo nak romantik kosmetik do… .


Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut… .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah…


Isteri:Aduh abe sakik nyo!!!!!
Suami:Apo kono eh awak nie… .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!


Warning: Please don't try this for your future life...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites